friends

COVID 19-Οι Ελληνικές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες πάντα δίπλα στις κοινότητές τους

Στον καιρό του COVID-19, οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες υποστήριξαν και συνεχίζουν να υποστηρίζουν αποτελεσματικά το εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο των Πανεπιστημίων υπό πρωτόγνωρες και δύσκολες συνθήκες για όλους. Την περίοδο αυτή που τα φαινόμενα της πανδημίας φαίνεται να αποκλιμακώνονται, ανασυγκροτούμαστε και αναφέρουμε στις Διοικήσεις μας το έργο μας κατά την περίοδο που ήμασταν κλειστές λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Αυτή είναι μια μικρή σύνοψη των όσων συλλογικά καταφέραμε.
Οργανώσαμε σε σύντομο χρονικό διάστημα τις εξ αποστάσεως υπηρεσίες. Η αυτοματοποίηση μας επέτρεψε την αποδοτική τηλέ-εργασία του προσωπικού μας, διασφαλίζοντας την απαραίτητη ισορροπία μεταξύ αποτελεσματικότητας και ασφάλειας του προσωπικού.
Επικοινωνήσαμε και υποστηρίξαμε τις κοινότητές μας. Χρησιμοποιήσαμε κάθε πρόσφορο μέσο, από τηλέφωνα και email ως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τηλεδιασκέψεις και υπηρεσίες 'ask a librarian'. Όλα τα αιτήματα διεκπεραιώθηκαν σε ελάχιστο χρόνο.
Τροποποιήσαμε το κανονιστικό μας πλαίσιο για να μην επιβαρυνθούν καθ' οιονδήποτε τρόπο τα μέλη μας.
Συνεισφέραμε στην περαιτέρω ψηφιοποίηση εσωτερικών διαδικασιών, μέσω επίκαιρων ενημερώσεων μονάδων των Ιδρυμάτων μας, όπως Γραμματείες Τμημάτων, και ψηφιακής διεκπεραίωσης διαδικασιών, όπως αυτών για τις ορκωμοσίες.
Ενημερώσαμε υπεύθυνα τις φοιτητικές κοινότητες για όλα τα θέματα δήλωσης και διανομής συγγραμμάτων από την υπηρεσία «Εύδοξος».
Συμβάλλαμε με τα δικά μας μηνύματα στο κάλεσμα «Μένουμε σπίτι» και δώσαμε δεκάδες προτάσεις για τη δημιουργική απασχόληση των μελών μας κατά την περίοδο του εγκλεισμού.
Συνεργαστήκαμε με τις υπηρεσίες δικτύων και με το ΕΔΥΤΕ για να προσφέρουμε στις κοινότητές μας αξιόπιστους μηχανισμούς εξουσιοδότησης (Single Sign On και ιδρυματικοί λογαριασμοί χρηστών).
Ενισχύσαμε τους μηχανισμούς αυτοαπόθεσης διπλωματικών εργασιών και διδακτορικών διατριβών στα ψηφιακά αποθετήρια.
Παρείχαμε πρόσβαση σε αξιόπιστο ηλεκτρονικό περιεχόμενο. Είτε κεντρικά από τον ΣΕΑΒ, είτε αυτοτελώς, οι Βιβλιοθήκες παρείχαν πρόσβαση σε χιλιάδες ηλεκτρονικά τεκμήρια κάθε μορφής.
Αναπτύξαμε και επιμεληθήκαμε καταλόγους πηγών για τον κορωνοϊό, ώστε να ενισχύσουμε το έργο των ερευνητών και λειτουργών υγείας.
Προωθήσαμε την ενσωμάτωση ηλεκτρονικών πόρων. Η βάση συγγραμμάτων της υπηρεσίας «Εύδοξος» ενημερώθηκε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα με τα συγγράμματα του ΣΕΑΒ (περισσότερα από 117.000 ηλεκτρονικά συγγράμματα συνολικά, συμπεριλαμβανομένων των ανοικτών συγγραμμάτων του Κάλλιππου).
Γίναμε μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Οι υπηρεσίες του ΣΕΑΒ πλέον περιέχονται στην εφαρμογή ψηφιακής διακυβέρνησης gov.gr.
Δημιουργήσαμε έναν οδικό χάρτη με καλές πρακτικές για την ορθή χρήση και υποστήριξη των online μαθημάτων. Δώσαμε έμφαση στο ανοικτό περιεχόμενο και στηρίξαμε την υπεύθυνη χρήση πηγών στις ενότητες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Κρατήσαμε ενεργές τις υπηρεσίες διαδανεισμού για την αποστολή αρθρογραφίας στους ερευνητές μας.
Εκτελέσαμε το πάγιο έργο τεκμηρίωσης των συλλογών μας και επεξεργασίας πάσης φύσεως καταλόγων.
Διεκπεραιώσαμε κάθε διοικητικό έργο μας είχε ανατεθεί.
Μοιραστήκαμε με τους συναδέλφους. Σε πνεύμα αγαστής συνεργασίας μοιραστήκαμε μεταξύ μας πληροφορίες για να εξοικονομήσουμε χρόνο για τους συναδέλφους μας και τις κοινότητές τους.
Λειτουργήσαμε διακριτικά και αποτελεσματικά, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά την αναγκαιότητα των Βιβλιοθηκών μας στο πλαίσιο μιας σύγχρονης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να ευοδωθούν χωρίς τη σημαντική συμβολή των συναδέλφων μας. Συνεχίζουμε να βελτιώνουμε τις εξ αποστάσεως υπηρεσίες, λαμβάνοντας υπόψη τόσο την εμπειρία που αποκτούμε όσο και τη διεθνή βιβλιογραφία. Όλες οι ανωτέρω υπηρεσίες συνεχίζουν να προσφέρονται αδιαλείπτως.
Ετοιμαζόμαστε για ένα καλύτερο και πιο ασφαλές για όλους μας αύριο.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ www.heal-link.gr @heallinkgr

Κατεβάστε το pdf

 

Λειτουργία της Εξ αποστάσεως Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Ε.Α.Π. από 01/06/2020

Σε συνέχεια της υπ’ Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 33457 Απόφασης «Επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικών δομών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων από 1.6.2020 έως και τη λήξη του σχολικού, εκπαιδευτικού και ακαδημαϊκού έτους 2019-2020» (ΦΕΚ 2038/30-5-2020) σας ενημερώνουμε ότι η Εξ Αποστάσεως Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του ΕΑΠ αναδιαμορφώνει τον τρόπο λειτουργίας της ως εξής:

      Ώρες Λειτουργίας
Κεντρική Βιβλιοθήκη Πάτρας
Δευτέρα έως Παρασκευή: 08:00-16:00
Σάββατο - Κυριακή: 10:00-16:00

Παράρτημα Βιβλιοθήκης στην Αθήνα
Δευτέρα έως Παρασκευή: 08:00-17:00

Δανεισμοί, Διαδανεισμοί και Επιστροφές Υλικού

Όλα τα βιβλία που επιστρέφονται τίθενται σε απομόνωση για τρεις (3) ημέρες. Για το λόγο αυτό ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση στη διεκπεραίωση αιτημάτων. Ο επιτόπιος δανεισμός βιβλίων γίνεται αφού προηγηθεί αποστολή Αιτήματος Δανεισμού και η παραλαβή του υλικού γίνεται αυστηρά κατόπιν ειδοποίησης μέσω emailαπό τη Βιβλιοθήκη. Όσοι οφείλουν βιβλία από δανεισμό μπορούν να τα επιστρέψουν είτε με ταχυμεταφορά (ή συστημένη αλληλογραφία) είτε με την προσέλευση τους στη Βιβλιοθήκη. Όσοι επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν την Υπηρεσία Διαδανεισμού συμπληρώνουν Αίτημα Διαδανεισμού Βιβλίων.

Δεν επιτρέπεται η παραμονή των χρηστών στους χώρους της Βιβλιοθήκης (αναγνωστήριο, βιβλιοστάσια).

Υπογραμμίζεται ότι όλες οι εξ αποστάσεως υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης (εξ αποστάσεως δανεισμός,  Εκπαίδευση Χρηστών , Ηλεκτρονικές Πηγές) προσφέρονται για χρήση σε μόνιμη βάση.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση.

Ερωτηματολόγιο ικανοποίησης χρηστών της βιβλιοθήκης του ΕΑΠ

Προς: Την Ακαδημαϊκή Κοινότητα του ΕΑΠ

Η Εξ @ποστάσεως Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του ΕΑΠ καλεί τους φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό του Ιδρύματος να συμπληρώσουν μέχρι και τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020 το  Ερωτηματολόγιο Ικανοποίησης Χρηστών της Βιβλιοθήκης του ΕΑΠ .

Παρακαλούμε όπως αφιερώσετε 5 λεπτά από το χρόνο σας για να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο, το οποίο είναι ανώνυμο.

Η έρευνα αυτή χρησιμεύει καθαρά για λόγους ανάπτυξης της Βιβλιοθήκης και καλύτερης εξυπηρέτησης των χρηστών, για το λόγο αυτό η συμβολή σας είναι πραγματικά πολύτιμη.

Για πληροφορίες και βοήθεια ως προς τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κα Ιωάννα Σεφερλή  (τηλ. 2610-367.818, e-mail: seferli[at]eap.gr).

Εκ της Βιβλιοθήκης

Οδηγίες Ανάρτησης Διπλωματικής Εργασίας στο Αποθετηριο του ΕΑΠ - Μάιος - Ιούνιος 2020

Προς:Φοιτήτριες/τές Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών τουΕ.Α.Π. που παρουσιάζουν  Διπλωματική εργασία από 9 Μαϊου έως 6 Ιουνίου 2020.

 

Αγαπητές/οί,

 

Σύμφωνα με το Γενικό Κανονισμό Εκπόνησης Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών σε ΠΜΣ με Θ.Ε. ετήσιας διάρκειας  οι φοιτητές οφείλουν να αναρτήσουν τη Διπλωματική τους Εργασία (το τελικό κείμενο με τις τελικές διορθώσεις) στο Αποθετήριο του Ιδρύματος (apothesis.eap.gr).

Η ανάρτηση θα πρέπει να γίνει εντός 15νθημέρουμετά από την επιτυχή παρουσίαση/εξέτασή της.

Επισημαίνεται ότι οι εργασίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των φοιτητών, οι οποίοι, στο πλαίσιο της πολιτικής ανοικτής πρόσβασης, εκχωρούν στο ΕΑΠ μη αποκλειστική άδεια χρήσης του δικαιώματος αναπαραγωγής, προσαρμογής, δημόσιου δανεισμού, παρουσίασης στο κοινό και ψηφιακής διάχυσής τους διεθνώς, σε ηλεκτρονική μορφή και σε οποιοδήποτε μέσο, για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς, άνευ ανταλλάγματος και για όλο το χρόνο διάρκειας των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Η ανοικτή πρόσβαση στο πλήρες κείμενο για μελέτη και ανάγνωση δεν σημαίνει καθ’ οιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας του συγγραφέα/δημιουργού ούτε επιτρέπει την αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, εμπορική χρήση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, «μεταφόρτωση» (downloading), «ανάρτηση» (uploading), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά της εργασίας, χωρίς τη ρητή προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του συγγραφέα/δημιουργού. Οι δημιουργοί διατηρούν το σύνολο των ηθικών και περιουσιακών τους δικαιωμάτων.

 

Προς διευκόλυνσή σας διατίθεται ο Οδηγός ανάρτησης Διπλωματικής / Πτυχιακής  Εργασίας στο Αποθετήριοκαθώς και το Χρήσιμο Υλικό για την εκπόνηση Πτυχιακών και Διπλωματικών Εργασιών.

Διευκρινίζουμε ότι:

  • Το αρχείο της Δ.Ε. πρέπει να έχει μορφή pdf.
  • Η Δ.Ε. πρέπει να βρίσκεται σε ένα ενιαίο αρχείο που θα περιλαμβάνει το εξώφυλλο, τον πρόλογο, το κύριο μέρος και πιθανά παραρτήματα ή/και συνοδευτικό υλικό (π.χ. χάρτες, διαγράμματα, εικόνες κ.λ.π.). Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στη επιλογή εικόνων υψηλής ανάλυσης.
  • Το αρχείο της Δ.Ε. δεν πρέπει να είναι κλειδωμένο. 
  • Το μέγεθος της Δ.Ε. δεν πρέπει να ξεπερνά τα 30 ΜΒ.
  • Σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου των 30 ΜΒ μπορείτε να υποβάλετε ένα επιπλέον αρχείο αλλά μόνο για τα παραρτήματα και το συνοδευτικό υλικό. 

 

Για την καλύτερη καθοδήγησή σας σχετικά με την ανάρτηση, μπορείτε να παρακολουθήσετε τοεκπαιδευτικό βίντεο της Βιβλιοθήκης πατώντας εδώ.Για την επίλυση τυχόν αποριών μπορείτε να κάνετε αίτημα εκπαίδευσηςεδώή να παρακολουθήσετε τα ζωντανά σεμινάρια στο κανάλι μας στο youtubeστις 21/528/5 και 4/6 στις 13:00.

 

Για τεχνικές πληροφορίες σχετικά με την ανάρτηση, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Δημοσθένη Μανιά στο e-mail: library[at]eap.gr, ενώ για γενικές πληροφορίες και διευκρινίσεις με την κα Νίκη Παπαδοπούλου (τηλ: 2610 367829 και e-mail: papadop[at]eap.gr).

 

Εκ της Βιβλιοθήκης

Παράταση δοκιμαστικής χρήσης στο εργαλείο Browzine της εταιρείας Third Iron

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι δόθηκε χρονική παράταση έως 30/9/2020 στο εργαλείο Browzine, που προσφέρει η εταιρεία Third Iron, το οποίο αποτελεί μια μηχανή θεματικής αναζήτησης  σε όλα τα ηλεκτρονικά περιοδικά της Βιβλιοθήκης μας (συμπεριλαμβανομένων και αυτών μέσω Heal-Link).

Το Browzine είναι παραμετροποιημένο έτσι ώστε να συνεργάζεται και με την Ενιαία Μηχανή Αναζήτησης Ηλεκτρονικών Πηγών – «Summon Discovery» μέσω των LibKey Link και LibKey Discovery που προσφέρουν απευθείας  σύνδεση στα PDFs.

Επιπλέον, δίνεται πρόσβαση στο Libkey Nomad το οποίο είναι extension, αναζητήσιμο επίσης και από το Chrome Store, το οποίο πληροφορεί το χρήστη αν βρίσκεται σε σελίδα με περιεχόμενο στο οποίο η Βιβλιοθήκη έχει πρόσβαση.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση, μπορείτε να επικοινωνείτε με την κ. Σπυριδούλα Κωστοπούλου (τηλ. 2610 367.827, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ).

Εκ της Βιβλιοθήκης

Περισσότερα Άρθρα...